Optimizare SEO: cât de important este să ai cuvântul cheie în denumirea domeniului?

Majoritatea a auzit despre optimizare SEO (Search Engine Optimisation) și cât de importantă este aceasta pentru ca site-ul tău web să fie cât mai sus în motoarele de căutare.  Dar, oare, e necesar ca numele domeniului să corespundă cuvântului cheie după care vrei să fii găsit? Hai să vedem împreună!

Optimizare SEO și numele domeniului

Despre alegerea unui nume de domeniu potrivit afacerii tale am vorbit și în articolele anterioare de pe blog. De data aceasta, vrem să vedem cât de important este să ai cuvântul cheie în denumirea domeniului.

Dacă acum zece ani cuvântul cheie în denumirea domeniului era un fel de ”must have”, astăzi lucrurile s-au mai schimbat. Este, în continuare, o idee bună să poți folosi cuvântul cheie în denumirea domeniului, însă acest lucru nu mai cântărește atât de mult pentru SEO. Mai importante, pentru a fi găsit rapid în motoarele de căutare, este să ai site-ul optimizat corespunzător pentru SEO. 

Asta înseamnă un site care se mișcă foarte repede (un website care se încarcă rapid va fi poziționat mai sus în motoarele de căutare) și conținut de calitate, care să corespundă specificului afacerii tale.

Tipuri optimizare SEO:

  • On-site optimisation, care înseamnă scrierea corectă a titlurilor și a descrierilor de pe site, fără greșeli gramaticale, încărcarea rapidă a conținutului static și dinamic (optimizarea fotografiilor și a clipurilor video), folosirea legăturilor interne, optimizarea URL-urilor.
  • Off-site optimisation, care depinde mai mult de interacțiunea utilizatorilor cu site-ul și de acțiunile care transmit motorului de căutare că site-ul respectiv are conținut de interes pentru utilizatori (aceste lucruri se măsoară în interacțiunile de pe site, share-uri, comentarii etc.). 

Cu alte cuvinte, nu trebuie să disperi dacă nu folosești cuvântul cheie în denumirea domeniului tău. Dacă, de exemplu, ai o firmă de curățare a hainelor, nu e obligatoriu să îți pui domeniul curățătoriehaine.ro, ci poți folosi un nume generic. Dacă te bazezi doar pe folosirea cuvântului cheie în denumirea site-ului, acest lucru nu-ți va asigura primele locuri în motoarele de căutare. Vei afla, cu stupoare, că un site cu o denumire oarecare, dar optimizat SEO corect pe cuvântul cheie de interes este mult mai bine poziționat decât tine. 

În concluzie: un site optimizat SEO așa cum trebuie va oferi vizitatorilor săi o experiență pozitivă, care în acest caz se traduce printr-un conținut care îi interesează (în fond, omul de aia folosește un cuvânt cheie, pentru a accesa rapid informația de care are nevoie). 

De ce este, totuși, este important numele domeniului?

Pentru că e cartea ta de vizită. Atât la început, cât și pe măsură ce devii cunoscut „pe internet” datorită unui site bine construit și optimizat din toate punctele de vedere, atunci când oamenii vor avea nevoie de serviciul oferit de tine, trebuie să le fie ușor șă-ți acceseze site-ul direct. 

E de preferat să alegi o denumire cât mai scurtă, ușor de reținut și care totodată să aibă legătură cu activitatea site-ului tău. În funcție de bugetul și nevoile tale, îți poți achiziționa domenii cu aceeași denumire, extensii diferite (.ro, .com, .net, .eu etc.).Oferta HOSTGATE de înregistrare domenii web conține cele mai populare extensii pentru prezența și promovarea afacerilor online, la prețuri accesibile. În cazul în care dorești să achiziționezi mai multe domenii simultan, îți vom face o ofertă de preț mai mică – discount-uri considerabile, în funcție de numărul de domenii web pe care dorești să le înregistrezi sau transferi.

Leave a Comment